Sensacions contraposades. Jean Bouin 2013

Imatge

Avui ha tingut lloc la 90 Edició de la Jean Bouin. Es tracta d’una gran cursa, i avui novament l’he disfrutat molt. Però si en faig una valoració global, hi tinc sensacions contraposades. D’algunes més meves, i d’altres pròpies de la cursa.

Llegia ahir amb interès el monogràfic que El Periódico de Catalunya va fer sobre la febre de córrer a Catalunya. I comparteixo la preocupació de que algunes curses morin d’èxit. Aconseguir que sigui la cursa més ràpida de l’Estat (com la Marató de València de fa uns dies deixant sense llebres al millor atleta espanyol), o aconseguir que sigui la cursa amb més participació no fan que una sigui la millor cursa a córrer. Aquest any ha passat una mica de tot això. Massa cua per recollir el dorsal, la samarreta, etc. Massa gent als carrers (amb la dificultat d’assolir un bon ritme) i massa gent per recollir la beguda final. No criticaré ni els voluntaris ni ningú en concret, però d’altres anys aquesta mateixa cursa ha tingut millor organització.

Dit això, em sento molt content que algú que no conec (crec que es diu Noelia pel que diu al seu twitter) hagi pogut fer la cursa mitjançant el dorsal que li ha deixat en Txabi Albert ( a qui tampoc tinc el gust de conéixer personalment i a qui desitjo una ràpida recuperació de l’accident que ha tingut en moto) gràcies al fet que jo els vaig posar en contacte. I això passava mentre mirava la pel·lícula The Social Network que explica els orígens de Facebook. Sí que arriben a donar de sí les xarxes socials!!!

També m’ha agradat trobar els amics de WerunBarcelona a la sortida i poder comentar allò que publiquen al seu blog. Un d’ells és amic personal, i em consta la bona gent que són.

Sobre la cursa, més enllà del temps en sí, que no està gens malament (no és el meu millor temps però millora en més de 3 minuts el de l’any passat), hi ha hagut una mica de tot, però bàsicament un bon entrenament en vista l’objectiu actual. La Marató.

He sortit molt previsor. No volia petar al final, i potser he excedit aquesta previsió. Passava al km 2 en 10:05, en part motivat per la gran quantitat de gent. A partir de llavors, ja a la Gran Via, he pogut establir un bon ritme. Passava al kilòmetre 5 en 24:29 tot pensant que em quedaria més a prop dels 50 que dels 49 a l’arribada degut a la pujada final. Al kimòmetre 7 ja estava a 34:05 i tenia molt bones sensacions a les cames. A més, veure que, gràcies a la previsió inicial, adelantava molta més gent de la que m’adelantava a mi motiva molt.

Patia molt pensant en la pujada final. Pensava que faria el darrer kilòmetre en 5’30” o similar, però un cop a meta, he vist que els he fet en 4’50”.Temps final oficial: 48:52

Content perquè crec que tinc cames per baixar dels 48. Trist per no haver-ho assolit.

Content per fer molts kilòmetres a ritme de 4’45” i crec que algun per sota i tot. Trist per haver-me relaxat al kilòmetre 2 i al kilòmetre 8 (la por a la pujada).

Content per acabar sense sensació d’esgotament. Gairebé ni cansanci. Tres hores després, no noto gens d’agulletes. Trist per pensar que no ho he donat tot.

I una mica fomut per la ferida del dit que m’ha deixat part del mitjó ple de sang. Content perquè no m’ha molestat tant com pensava (sí que m’ha impedit fer sprint final) i què carai! M’agrada tenir ferides de guerra si aquesta guerra és entre l’asfalt i jo!

En definitiva, un bon entrenament de cara a La Marató. Em sento plenament preparat per augmentar la càrrega i el nombre de kilòmetres. I, tot i que hi hagués molta gent, que tingui una ferida, que m’hagués agradat fer millor temps i tot i els molts etcèteres que s’hi puguin posar, és el meu segon millor temps havent reservat molt, havent corregut amb una ferida al peu i ara mateix no estic gens cansat. És més… ara el que vull és córrer!!

Això deu ser bo!

Anuncis

6 pensaments sobre “Sensacions contraposades. Jean Bouin 2013

  1. Hola Joan,

    D’acord en tot el que comentes sobre les molesties i errades organitzatives d’aquest any. Voler més gent significa que has d’ augmentar l’esforç´i dedicació per a que tot rutlli, i aquesta vegada les molesties a l’hora de córrer, avituallar-se o recollir el dorsal han condiciont a molts corredors.

    Sort de cara al teu repte per la Marató 2014. M’apunto el teu blog.

    Salut!

    • Gràcies, David!
      Tot i aquests erros d’excessos, és una cursa molt recomanable a fer. L’ambient és molt bo i el recorregut té una mica de tot (rectes, pujades, baixades…) i ho fa atractiu. No és una cursa de marca, no….

  2. Hola Joan,
    Sóc incapaç de llegir un blog d’algú amb el valor suficient per, no només presentar-se a una marató, sinò entrenar-la amb la duressa que allò suposa (el meu germà la va fer aquest 2013 i ho he viscut molt a prop) i no posar unes paraules d’ànim.
    Espero que et vagi molt i molt bé, que tinguis sort i que la disfrutis molt. Que les teves cames i el teu cap estiguin aquell dia al 100% i que pas a pas, km a km, arribis a aconseguir aquella medalla que tant significa per un runner.
    Una vegada vaig llegir que les persones passem de ser caminadors a ser corredors i de corredors a corredors que han fet una marató.
    Com a “corredora tortuga” em limitaré a anar allà a animar amb els meus millors crits a tots i totes els que us enfronteu a la gran distància.
    Jo us admiro!
    BRAVO, BRAVO y BRAVO!!!!

    Totalment d’acord amb la sensació contradictoria de Jean Bouin 2013. A mí m’ha quedat també un regust raro…

    Salu2

    • Aquesta és la idea! Escriure sobre el repte per automotivar-me i aconseguir “animadors”!
      Jo crec que tots som corredors. Des d’aquells que fan una Marató en poc menys de dues hores a aquells que finalitzen una cursa de 5 km en darrer lloc.

      Keep calm and run!

Deixa un comentari

