Cursa dels Nassos. Allà va començar tot!

Avui han obert les inscripcions a una de les curses que considero més especials a Barcelona. Es tracta d’aquesta cursa que a d’altres llocs s’anomena San Silvestre (hi deu haver un motiu per anomenar-les així però deixaré la búsqueda del significat per un altre moment). Aquí, devem ser més nostrats, l’hem batejat com la Cursa dels Nassos, en homenatge a l’Home dels Nassos.

Té lloc a la vesprada del 31 de Desembre, amb la qual cosa serveix per agafar forces pel raïm i la festa que ens espera a tots i totes per la nit.

Com podeu veure a la fotografia, té un recorregut bastant pla (potser una mica feixuc quan passem entre els kilòmetres 7 i 8 (aquella zona plena de bars amb xupitos de nom extravagant que tant hem visitat en èpoques universitàries). Diuen que és un recorregut per fer bona marca, però independentment d’això (intento fugir de la marquitis tant com puc, tot i que em costa) és una de les millors curses de l’any i de les més especials. En el meu cas, potser la que més.

Imatge

És especial per fer-se al vespre, horari diferent a la majoria de curses. Especial per despedir l’any en un ambient sa i festiu (hores més tard ja donarem la benvinguda al nou any amb la mateixa festivitat però amb conductes menys saludables…)

Les ocasions en què hi he participat (aquest any serà la quarta des del 2009 – l’any passat vaig menjar el raïm dins un avió) s’ha caracteritzat per una molt bona organització, per un ambient més festiu que en d’altres curses, i potser en un amateurisme més accentuat que fa que jo la disfruti molt. La gent va a passar-s’ho bé, a divertir-se, i et trobes amb molta gent que ja ha començat la seva particular revetlla sense molestar als altres.

El recorregut, com deia, és molt pla, gens sofert i ens permet evitar la Gran Via a la que ja haurem visitat a la Mercè, Bombers i/o Jean Bouin, fet que sempre és d’agraïr.

En el meu cas és més especial perquè aquí va començar tot. Al setembre mai m’havia posat unes vambes per córrer. Vaig començar a fer esport llavors animat per amics que m’explicaven les bondats de sortir, sense més, a córrer. Aquell Nadal, per molts motius, es preveia molt dur per mi, i em vaig proposar aquella cursa com a catalitzador. Acabar-la em demostraria que podria superar d’altres obstacles que tenia en aquell moment. Com deia en un post anterior, que sonés el meu idolatrat Bruce cantant que hem nascut per córrer no feia més que augmentar l’emoció del moment.

Vaig acabar-la, trigant 1h 07 minuts en fer-ho. En aquell moment em semblava quelcom màgic. No vaig poder evitar plorar a l’arribada. Un dels meus millors amics m’esperava a l’arribada (ell la va fer en uns 45 min) i em deia com d’orgullós se sentia de que jo m’hagués plantejat un objectiu i l’hagués pogut assolir. Recordo que vaig estar tres dies sense poder pujar ni baixar escales!!!

Quatre anys després, tornaré a somriure quan passi pel davant del Màgic (lloc on hi he passat moltes hores, també), tornaré a apretar quan comenci la baixada de la Diagonal i tornaré a buscar el meu amic a l’arribada per tornar-m’hi a abraçar. Ell ara viu a Lisboa però aquests Nadals els passarà aquí i potser tornem a córrer junts…

Quatre anys després, segurament trigaré poc més de vint minuts menys en córrer el mateix recorregut.

Quatre anys després, tornaré a despedir-me de l’any de la manera que ara més disfruto.

Quatre anys després, aixecaré els braços just quan creui la línia d’arribada.

Però quatre anys després, difícilment tornaré a sentir l’emoció que vaig sentir el 31 de Desembre de 2009. Perquè allà va començar tot. Això ho deixarem pel dia de la Marató.

Anuncis

2 pensaments sobre “Cursa dels Nassos. Allà va començar tot!

  1. Retroenllaç: Quan fer diana no és el més important… Cursa dels Nassos. | En Joan se'n va de Marató el 2014!
  2. Retroenllaç: Crònica d’una cursa i quelcom més | Com em vaig preparar per la Marató

Deixa un comentari

