Prohibit córrer?

Image

  1. La práctica de juegos o de actividades deportivas en espacios públicos no habilitados para ello, cuando exista un riesgo de que se ocasionen daños a las personas o a los bienes, o se impida o dificulte la estancia y el paso de las personas o la circulación de los vehículos.
  2. El entorpecimiento indebido de cualquier otro modo de la circulación peatonal que genere molestias innecesarias a las personas o el riesgo de daños a las personas o bienes.

Aquestes dues activitats, segons la nova normativa que vol aplicar el Ministeri de l’Interior, passaran a ser tipificades com a delicte amb multes d’entre 100 i 1000 € de sanció.

En el moment que vaig decidir enfocar aquest blog en La Marató, vaig tenir molt clar que, com havia fet en d’altres ocasions, ni parlaria de política ni de res que no tingués relació amb la meva condició d’aficionat al running, a córrer, a preparar curses, a quin calçat comprar, etc.

Com aficionat a córrer pels carrers de la meva ciutat, considero un autèntic despropòsit que es pretengui perseguir, estigmatitzar d’aquesta manera als que sortim a fer esport, donant a entendre que no fem altra cosa que entorpir la lliure circulació de persones i les posem en perill.

Jo també soc peató. Jo també soc vianant. És més, també tinc un cotxe que condueixo quan surto fora de la ciutat. I fins i tot vaig a treballar en moto. I surto a córrer. I en tot moment, i en totes les situacions, tinc present a qui em rodeja. Perquè soc civilitzat, Perquè no necessito que m’amenacin amb una multa per fer-ho. I perquè crec que això és quelcom majoritari. Que ningú vulgui “enfrontar” tipologies de vianants, perquè pocs i poques en formen part en exclusiva de cap d’elles.

Un corredor no és enemic d’un peató. Un corredor també és peató.

Anuncis

Deixa un comentari

