Acabem l’any… comença el 2014!

Estem ja finalitzant l’any i segurament entre avui i demà a diferents programes de televisió veurem documentals – resum sobre aquest any que ens deixa.

Escraches, el nou Papa de Roma, el relaxing cup of café con leche,Marc Màrquez, la Via Catalana, la mort de Madiba i molts altres esdeveniments que han marcat aquest 2013 formen part principal d’aquests resums. Segurament, en funció de la ideologia de qui els presenta variarà molt la valoració que se’n faci.

És possible que, alguns d’ells, facin esment del com es preveu el 2014. Consulta ciutadana al poble de Catalunya, lleugera recuperació econòmica que ens allunya de la recessió (ja ningú s’atreveix a dir que la crisi s’acaba, i menys amb tant d’atur), el Mundial de Futbol, i molts altres esdeveniments i fets puntuals que seran de gran importància i que encara avui no podem imaginar.

Suposo que cadascú també fa un repàs de com ha anat el seu any i si ha aconseguit els objectius que es va marcar (entenent que aquests objectius es van marcar a 1 de Gener).

Vaig començar l’any a l’atur, tornant dels EEUU on vaig conéixer la meva primera neboda (de fet, vam prendre el raïm a l’avió de tornada). Vaig acabar l’any sense arribar als 1000 kilòmetres a les cames (no era un objectiu a 1 de Gener del 2012, però era una xifra que em va motivar en el seu moment) i, per primer cop, passava totes aquestes vivències vivint amb la meva parella.

Acabo l’any on, després d’esforços amb algun error pel mig, estic escrivint des de l’ordinador que em dona la nova empresa on treballo. De fet, ja fa sis mesos que hi soc, i amb un lloc de importància que em motiva a creure més en mi mateix. Acabo l’any sabent que el meu germà li donarà un germanet a la Naia, la meva neboda, amb la qual cosa ja tindré dos nebots! Estaran a 11 hores d’avió, però em farà molta ilusió igual. Poder conéixer aquest nou nebot del que encara no sabem quin nom li volen posar té pinta de ser un dels objectius del 2014. Visitar Londres per primer cop, serà un objectiu repetit de l’anterior, bàsicament per no haver-lo assolit.

Segueixo vivint al mateix pis, de moment. I de moment, amb la mateixa parella! Esperem que en tots dos casos la cosa duri, perquè m’encanta el pis on visc i, tot i les discussions pel temps que l’entrenament actual em treu, m’encanta viure-hi amb la Mònica. I sí, ho heu encertat. La Mònica és la meva parella).

Acabo l’any amb més de 1500 kilòmetres a les cames (l’objectiu principal eren 1300), havent baixat els 50 minuts en els 10kilòmetres en quatre o cinc ocasions com volia. Fins i tot, com ja haureu vist en algun altre post, en dues d’elles fins i tot he baixat dels 49. També vaig aconseguir baixar de les dues hores en una Mitja Marató i, aquest darrer mes, he arribat a fer una tirada llarga de 26 kilòmetres.

I ara què?

Certament, pocs objectius nous tinc pel 2014. Molts d’ells son continuitat d’objectius que m’he plantejat durant aquest any que s’acaba, que es complementen als que havia plantejat d’inici i d’altres son més novedosos.

Evidentment, la consolidació laboral (o èxit professional, com vulgueu dir-li) és el principal. És bàsic, és necessari. És, a risc de semblar exagerat, vital.

Però acabo l’any també amb un gran repte. Fer la Marató de Barcelona és un objectiu pel 2014, però en aquest 2013 ja li estem donant forma.

Acabem l’any havent conegut les meves estimades sèries, els canvis de ritme, les tirades curtes de recuperació, les tirades llargues de 16, 18,20, 22 kilòmetres per assimilar resistència. En breu m’espera una prova d’esforç amb un metge per assegurar que tot està en ordre. M’espera canviar una mica la dieta (a mans d’algú especialitzat) per tal de millorar ja no tant el meu rendiment com la meva salut… I acabem l’any provant el calçat que ens ha de conduir fins aquest repte.

nb

Com passa als resums globals de l’any, espero que el 2014 em passin moltes coses que ara no soc capaç d’imaginar. Qui sap si els meus nebots tindran un cosí o cosina catalana en breu (som dos germans, i només jo visc aquí, així que podeu imaginar que aquest seria un magnífic regal). Mentrestant, seguiré a la mateixa feina? Hauré tingut èxit en els objectius que ells m’han marcat?

No sé la resposta a moltes d’aquestes preguntes. Visc més tranquil sabent que hi ha coses que encara avui no tenen resposta i que, en certa mesura, depenen del meu esforç i capacitats. D’altres, fins i tot, no depenen en mi en exclusiva. I algunes no depenen gens de mi, però aquestes darreres procuro que no em treguin la son….

Dit això… Podré acabar la Marató? Aquesta resposta sí la sé. Crec i penso que sí que l’acabaré. Depèn del meu esforç i de la meva capacitat, sí. I dependrà de molts altres factors, però la determinació per esforçar-m’hi i aconseguir-ho és quelcom que he aconseguit aquest 2013. No era un objectiu que tingués a principis d’any però ara que el tinc, em sento ple d’energia!

Us desitjo a tots i totes molt bona entrada d’any! Espero que els somnis que tingueu a l’hora de menjar el raïm es vagin complint. En el meu cas, per tal d’assegurar-me que sigui així, aniré a córrer la Cursa dels Nassos. No hi ha, crec, millor manera de despedir-se de l’any. Aquest any, a més, amb un dorsal d’allò més comercial!!

1004

Anuncis

Deixa un comentari

