Cursa Sant Antoni (i canviem el xip!)

Image

Aquest proper Diumenge té lloc la primera Cursa de l’any a la ciutat. Una cursa popular, virada, arrelada al seu barri i que té lloc dins la Festa Major del barri de Sant Antoni.

Una bona manera de posar a prova si encara estem patint els efectes i excessos nadalencs o si, per contra, els entrenaments que hem anat fent aquest Gener ens han tornat a l’estat físic del Desembre.

Aquesta és una cursa molt especial per mi. En primer lloc, és una cursa de barri, fet que ja les fa especials per se. En segon lloc, perquè fa uns anys, per motius que ara no explicaré, vaig tenir la sort, l’orgull i la oportunitat de formar part de l’acte de presentació en companyia d’en Conesa, alma mater de la prova, i compartint mestratge de cerimònies amb n’Arcadi Alibès (jo soc el segon començant per la dreta, amb uns quants kilets més que ara…)

Image

En tercer lloc, en aquesta cursa he fet marca personal en dues ocasions. Al 2011 vaig fer el meu primer sub51 (50:56) i l’any passat vaig fer el meu primer sub50 (49:25). Amb això, almenys per part meva, queda demostrat que més enllà de la pujadeta del Paralel, més enlla d’haver de canviar la direcció en diverses ocasions pels carrers del barri, és una cursa perfecta per fer marca. Val a dir que ara ja he millorat en un minut i mig de fa un any, així que estaria molt bé tornar a millorar el temps que vaig fer a la darrera cursa dels Nassos (47:53).

Image

En aquesta crònica al seu blog, en David Jiménez us explica amb detall els detalls més atlètics de la cursa, sobre com preparar-la, etc. Reconec que és una cursa que jo sempre he disfrutat molt, i el fet que un dels meus millors amics visqui al costat de la línia d’arribada va molt bé per poder gaudir d’un gran esmorzar casolà ben dutxat.

Tot i això, a partir d’aquesta cursa canviem el xip. I no, no em refereixo a aquest aparell de color groc que portem a la sabatilla sinó que el xip mental, el meu xip de competició canvia.

Aquest any no és una cursa més de les que faig a l’any com feia fins ara, sinó que ara forma part d’un pla de preparació. Fins d’aquí dos o tres mesos no penso córrer cap més cursa de 10kilòmetres (segurament a Bombers hi tornarem). Ara ja només m’esperen pel camí Mitges Maratons, Maratests de 30 kilòmetres, tirades llargues de 18-20 o 22 kilòmetres, i sèries més exigents en vistes el 16 de Març.

I com he dit en d’altres ocasions, i més formant part d’un pla més ambiciós, el temps final no és tant important. Tot i això, tinc la impressió que pocs minuts abans de les 9:30h estaré concentrat en tornar a baixar temps. Encara que humils, tots tenims els nostres objectius!

Anuncis

Deixa un comentari

