Pluja, pluja a Sant Antoni!

Imatge

El fet de preparar-se per una Marató fa que entrenis diferents escenaris i sigui bo estudiar diferents situacions per afrontar millor el dia de la cursa. Hi ha dies que entrenes la resistència fent tirades llargues. Hi ha dies que entrenes potència i velocitat fent allò tant avorrit com són les sèries. D’altres et dediques a entrenar el tronc superior per tal que t’ajudin a mantenir la postura quan correm. HI ha dies que entrenem pel matí, d’altres per la tarda, amb la finalitat d’acostumar el nostre cos a qualsevol situació, etc.

Reconec que fins avui creia que estava complint totes aquestes premises, però avui, sense voler-ho, he tingut un entrenament diferent. He entrenat, i fins i tot he competit… sota la pluja!!

Val a dir que finalment no ha estat tant greu com semblava a les 9:20, just deu minuts abans de començar una nova edició de la Cursa de Sant Antoni. Tothiom, crec, ha pogut fer l’escalfament sense problemes però poc abans de començar la pluja ha fet acte de presència espantant a molts dels presents que ens recollíem als xamfrans abans del tret.

A la cursa, com deia, hem pogut córrer sense aquesta molèstia ( o jo no l’he notat) i hem pogut córrer perfectament. De fet, i això és una sensació molt personal, la pluja de primera hora ha fet que molts i moltes hagin decidit quedar-se a casa, ja que amb la quantitat d’inscrits a la cursa (500 més dels 4000 previstos) hi havia el risc d’uns embussos que jo no he vist. No ho he mirat però crec que hem pres la sortida bastants menys..

SIncerament, no sabia com enfocar una cursa sota la pluja. HI havia por de relliscar i lesionar-me, HI havia por de forçar la postura per evitar la caiguda amb la qual cosa pensava predre-m’ho amb molta calma. Com sempre em passa, en el moment de començar, ja penso en com i on puc millorar el meu darrer temps, i més si, com em passa ara, estic entrenant bastant.

DIsfruto molt el fet de sortir tranquil, sense ofegar-me, per poder fer la cursa en positiu i veure com a mida que avança la cursa, vaig avnçant els temeraris que han sortit massa emocionats. He passat el kilòmetre 5 a 24:00 (després he vist que era 23:58) pensant que no anava gens forçat i que podria baixar dels 48 perfectament a la segona volta. A la pujada del Paralel, si bé no és tant forta com sembla per la gent que en parla, sí que he vist que baixar dels 48 seguia sent possible però no d’una manera tant fàcil. HE tingut la sort de que just quan començava la pujada el meu reproductor ha posat la cançó principal de Rocky. M’ha ajudat a mantenir el ritme i avançar molta gent….

Al kilòmetre 9 portava 43:08 i ja veia que aniria justet, però he tornat a buscar una nova cançó de Rocky, en aquest cas Going to the distance, que m’ha portat volant als metres finals. El darrer kilòmetre se m’ha fet curt (4:36) per uns 47:44 finals tot i que he patit a la darrera recta. He apretat bastant, buscant no deixar-.me anar, i en finalitzar reconec que m’he marejat de l’esforç. Ha durant cinc segons però gairebé vomito!!!

TInc la sort, a més, que un molt bon amic meu viu al costat amb la qual cosa ràpidament m’he pogut dutxar i menjar-me les mongetes amb botifarra que m’havia preparat per esmorzar… Així dona gust!!

Resumint… Torno a millorar marca, fet que em demostra que dia a dia vaig millorant, i això m’anima de cara a la Marató sobretot després de no tenir bones sensacions aquesta setmana entrenant. He après a córrer sota la pluja, i reconec que m’ha agradat molt. Sense GPS; he après quin és el meu ritme i dosificant de cara a poder fer una cursa en positiu. Per tant, un molt bon dia!!!

A partir d’ara, deixem ja la velocitat perquè les properes curses ja seran la MItja de Granollers, la de Barcelona, la Maratest!!! Encara ens queda molt!!!

Seguim!!!

 

Anuncis

Deixa un comentari

