Internacionalitzar el conflicte (maratonià)

En algunes ocasions, quan tenim una situació compromesa necessitem el suport d’algú extern que ens permeti justificar la nostra postura. És prou evident que quan algú ens dona la raó, ens sentim més ferms en la nostra convicció, sigui aquesta errònia o no.

Hi ha qui, per altra banda, no necessita la reafirmació aliena per seguir convençut en els seus plantejaments (jo els envejo) i, hi ha qui (i crec que és aquí on eglobem la majoria) necessita amb més necessitat o menys aquest suport aliè en funció del conflicte que tingui, donat que no a tots li dóna la matexa importància i no en tots té el mateix grau de confiança o seguretat en sí mateix.

Si ja no parlem de persones i parlem de comunitats o fins i tot països, són molts els exemples on veiem la necessitat d’internacionalitzar el conflicte per part d’aquells que viuen aquesta situació com a conflictiva. Té, en aquest context, la seva importància, tot i que ja em perdonareu, que t’entrevisti la BBC tampoc és la prova que el món sencer està pendent de nosaltres…

Explico tot això (i decideixo voluntàriament no extendre’m més en aquest tema perquè seria llarguíssim i provocaria un debat que vull evitar en aquest blog) perquè avui jo he decidit internacionalitzar, a la meva manera, el meu conflicte. I ho he fet per primer cop… Avui he fet part del meu entrenament…. a l’estranger! Toma! Con un par!

Resulta que per motius de feina aquest matí he hagut de matinar (el despertador ha sonat a les 4:30h) per agafar un vol en direcció a Bruseles. Allà, un cop arribat (9:15h) m’han portat en cotxe fins a un poblet del sud d’Holanda anomenat Hulst, al qual arribava a les 10:30h per començar la jornada laboral amb els companys d’aquí. Com a nota turística, us puc dir que el poble és cuco però molt petit.

Imatge

(petita imatge del poble en qüestió)

Aquest cop jo era l’únic representat de l’empresa de fora d’Holanda que venia a les oficines, i com que m’havia de quedar a dormir, he portat tot l’equipament per córrer (si ve algun company/a d’altres països no puc fer-ho perquè hem de quedar bé i sopar junts)

Dit i fet, he trobat un recorregut preciós que vorejava un riu en un petit turó on he pogut estirar les cames. Em feia por com respondria el bessó però he fet, sense gaire problemes (per no dir gens) 10,6 kms a un ritme de 5,11min/kilòmetre en positiu, que és com intento córrer darrerament.

Hi havia gent que em mirava extrany (després he notat que aquí la gent sopa molt d’hora i els pocs corredors del poble sortien quan jo sopava). Segurament, a hores d’ara, en un petit poble del sud d’Holanda s’estan plantejant qui era aquella persona que anava corrent amb un jersei extremadament fluorescent (no fotem, que era fosc i aquí fa molt fred).

Ningú m’ha preguntat res (i menys mal perquè l’holandès és un idioma molt difícil d’entendre si no el saps parlar) però si ho haguessin fet, els hagués explicat que tinc un conflicte per resoldre. El proper 16 de Març una riuada de persones desfilaran pels carrers de Barcelona tots junts amb un únic objectiu.. I que jo hi seré. No liderant, sinó que com a persona al servei del poble estaré barrejat amb la gent.

I no ho farem per demanar la llibertat de cap poble. No ho farem per demanar cap reconeixement. No ho farem perseguint cap objectiu comú. De fet, tothom tindrà el seu objectiu. Tothom tindrà el seu propi reconeixement. I tothom haurà decidit, lliurement, que així estat així.

Avui, per tal d’assolir aquest objectiu, jo he corregut pels carrers d’un poble petit d’Holanda. És la meva manera d’internacionalitzar el conflicte. I si Martin Luther King va tenir un somni, després de dues hores d’avió, una hora en taxi, una jornada laboral i una hora d’entrenament, crec que aquesta nit els somnis que tindré seran ben profunds!

Anuncis

Deixa un comentari

