Amb o sense?

Fins ara he anat parlant sobre els meus entrenaments i/o curses o bé sobre cançons que motiven durant l’exercici de córrer.

Això pot donar a pensar que sempre corro i sempre he corregut escoltant música, i no és cert. De fet, he fet molts més kilòmetres sense música que amb ella. Hi ha defensors de totes les dues opcions, així que avui escriuré sobre això.

Córrer sense música et permet escoltar molt millor les teves sensacions, integrar-te molt millor al teu entorn, sigui aquest entorn els carrers de la ciutat, la muntanya o els 10.000 corredors amb qui estàs compartint una cursa. Quan corres sense música escoltes el teu cor, notes el pes als genolls de les teves petjades. En definitiva, és una sensació més primària de plaer, i fa que tot sigui més intens.

Correr amb música et permet oblidar-te una mica d’aquestes sensacions. Això, no sempre és dolent. Et permet un grau d’abstracció que fa que no notis tant ni les teves pulsacions ni el pes de les teves petjades i, almenys en el meu cas, fa que corris més ràpid. En dies on haig de córrer més d’una hora i mitja, ho fa més lleuger també…

No m’atreviria a dir a ningú si ha de córrer amb música o sense. Afortunadament, el dret a decidir sobre això sí que el tenim, i el poder sobre la decisió dels altres jo no el tinc, així que tampoc voldria sentar càtedra.

Hi ha dies que he corregut prop de dues hores sense música i els he disfrutat molt. Hi ha dies que he pensat que sort que estava escoltant bones cançons per evitar parar..

Quan m’he volgut exigir fins als límits, reconec que portar algunes bones cançons m’han ajudat a anar una mica més ràpid o una mica més lluny, però també soc conscient que de vegades no es tracta d’anar ni més ràpid ni més lluny.

Tot i així, per si de cas, aquí teniu dos elements que segur que portaré el dia de la Marató. Els pantalons, samarreta, mitjons i fins i tot el reproductor de música encara estan per decidir. I encara dubto si aquell dia portar el Garmin o no. Córrer amb o sense GPS també té el seu debat….

Imatgeauriculares

 

Anuncis

2 pensaments sobre “Amb o sense?

  1. Jo, cada cop més, corro i entreno sense música.
    I confeso que, quan porto música “no la escolto”…. està allà però realment no em concentro en ella (no sabria dir-te quines cançons he escoltat si m’ho preguntes en acabar l’entrenament o la cursa.

Deixa un comentari

