Mitja Marató de Granollers. En constant millora!

Dues persones a qui segueixo de manera virtual ja han fet avui les seves cróniques sobre la Mitja Marató de Granollers. Un d’ells, en Txabi, a més, explica aquí com avui ens hem desvirtualitzat ja que per fi ens hem vist les cares. Clar que conéixer algú en ple esforç al kilòmetre 13-14 d’una Mitja Marató fa que no la conversa sigui curta. Segur que tindrem més ocasions.

L’altre, en David, té al meu entendre el millor blog per anar seguint això que en diem l’atletisme popular, i com és habitual en ell, avui ens deixa el seu particular examen a la cursa, amb unes opinions molt similars a les que ara us descriuré, tot i que jo intentaré parlar des d’una vessant més personal.

Val a dir, sobretot, que m’ha encantat aquesta cursa. Quan s’hi posa carinyo a les coses, es cuiden els detalls de manera que tot ajuda a que surti més rodat. Bons regals a la bossa, amb una samarreta xula i una jaqueteta que ens ajudarà en dies de molt fred (tot i que jo soc de sang calenta i pocs cops corro amb alguna cosa més que una samarreta). Caldo i pinxito de butifarra el dia que reculls el dorsal, i caldo i fruita quan acabes la cursa, completant els Aquarius i aigües que ja has begut durant o just finalitzar la cursa.

El públic.. què dir! Me n’havien parlat i havia llegit sobre això, però realment m’ha sorprés molt. M’he sentit Indurain en plena pujada d’Alpe d’Huez amb el públic animant pel nom del dorsal. Ha estat magnífic!

Com a nota, i no és gens aplciable a la cursa, destaco que veure la combinació del tren (he anat en Rodalies per evitar patir a l’aparcament) entre els que anàvem a córrer i els que tornaven de festa era impressionant. Val a dir que al principi m’he sentit extrany i tot!

Entrant en matèria, avui m’ha servit per conéixer personalment la Raquel, la meva entrenadora que va ser la primera persona que em va dir que la Marató era possible. M’ha donat consells i una confiança que després han resultat vitals a la cursa.

Avui venia amb molta por. Només havia fet dues Mitges Maratons (amb dorsal) i no estava en la preparació que estic ara, amb la qual cosa no sabia quin ritme portar.  – Si surto lent després no podré recuperar el temps perdut.  – Si surto rapid, després petaré….

Per si no ho sabeu, el recorregut presenta 10 kilòmetres en constant pujada i els 11 restants son una lleugera baixada amb algun tobogan pel mig. Tothom em deia que a la segona part recuperes temps, però a mi em feia patir que no se’m fes massa llarga com sempre m’havia passat fins ara amb aquesta distància.

Per resumir-ho.. Primers 10 kilòmetres en 52:05 (just el temps previst)  segons 10 kilòmetres en… 49:56!!! Realment a la baixada (i les petites pujades que hi havia pel camí) he disfrutat molt. Cada cop anava més ràpid i cada cop, curiosament, amb més facilitat. Quan quedaven 3-4 kilòmetres ja veia que podria fer bona marca. He avançat la llebre de 1h 50′ a pocs kilòmetres del final ( i que havia sortit bastant abans que jo) i he pogut apretar el kilòmetre final amb l’ajuda del públic que ens animava a tots. Val a dir que tampoc he fet un supersprint perquè els darrers 300 metres m’ha agafat un apretón amb la qual cosa l’he acabat al ritme que portava, que no era menor.

Pensava que potser baixaria 1h50′ i he fet 1h47’05”. Pensava que acabaria petadíssim i no ha estat el cas. Pensava que faria el segon tram molt més lent que el primer i ha estat a l’inrevés. En definitiva, una cursa – entrenament que em dóna molta, molta confiança, pel que m’espera les properes 6 setmanes.

La millora en el meu estat de forma és, doncs, constant. Avui, més enllà del temps final, em quedo amb la següent imatge, que també demostra aquesta millora i aquesta constància en la millora.

Imatge

Anuncis

Un pensament sobre “Mitja Marató de Granollers. En constant millora!

Deixa un comentari

