Cálculs i previsions… Què faig a la Marató?

Imatge

Les hores o dies posteriors a una cursa, sobretot si un ha anat bé i ha bona marca, acostuma a repetir-se i imaginar-se repetidament nous objectius, de l’estil de si ara he fet aquest temps, quin és el temps a què puc aspirar el proper cop, etc. Això, en general, és fàcil si usem la mateixa distància com a comparativa, perquè acabem d’aprendre el ritme que podem assolir i tenim fresc el records de si podríem haver anat o no més ràpid.

Com deia a l’entrada anterior, ahir tenia una mica de por en tant que no sabia quin ritme portar a la Mitja Marató de Granollers. Finalment vaig seguir els consells de la meva entrenadora i vaig poder clavar la seva previsió, que era molt més optimista de la que tenia jo abans de començar.

Això segur que em servirà de cara a la propera Mitja Marató d’aquí dues setmanes (on espero baixar 5 segons la marca d’ahir i fer un temps de 1h46 i pico com a mínim) si bé no tinc tant clar que el recorregut sigui millor que el d’ahir (les petites pujades d’ahir no em van fer gens de mal i a la baixada sí que notava que anava més ràpid de l’habitual).

De cara a la Maratest de Badalona, espero fer-la al voltant de les 2h40′ – 2h45′, és a dir, amb un ritme promig inferior als 5’30” el kilòmetre. Ara bé, el que sí que no tinc ni idea és quin ritme portar a la Marató!

Segons diverses pàgines on pots calcular una estimació a partir dels teus temps en curses de menys kilometratge, veig que em donen una previsió de 3h45′ i reconec que m’espanto només de pensar-ho! Quan em vaig començar a plantejar aquest repte, pensava en acabar-la en 4h30′. Més tard veia que podria estar més a prop de les 4h però en cap cas baixar-les i, molt menys, amb 15 minuts de diferència!

Jo soc molt conservador en la meva manera de córrer. He descobert que anant de menys a més es difruta més i s’acaba assolint millor marca, però no sé quin és el ritme conservador que haig de marcar-me durant 42 kilòmetres. Tampoc seria qüestió de passar-se, però el mur fa molta, molta por.

En definitiva, suposo que la manera de gaudir-la més serà precisament no pensar en tots aquests càlculs. Córrer “sense rellotge” i disfrutar cada kilòmetre. Tampoc voldria que una marca concreta no assolida m’impedís disfrutar, si acabo, tots els seus 42 kilòmetres. Això ho tinc clar, però…. què faig el dia D?

Anuncis

2 pensaments sobre “Cálculs i previsions… Què faig a la Marató?

  1. Fes cas a la teva entrenadora, no segueixis el ritme de ningú i corre per “sensacions” (3:45 en una primera marató és una pasada! chapeau si ho fas !); però, sobre tot, sobre tot, gaudeix de la Marató, no la pateixis ! I per rés del món t’aturis -ni de conya- al avituallament dels 30, a Diagonal Mar.

    • El problema és que no sé quines sensacions agafar de referència! Jo puc pensar que vaig còmode a un ritme concret i petar els kilòmetres finals per desconeixement. Suposo que acabaré fent com ahir que és anar a un ritme còmode i anar pujant les revolucions quan veig com estic i el que queda. Ahir em va anar molt bé!
      I dubto moltíssim que acabi en 3h 45. No tinc tant ritme, jo! ( o potser és que confio poc en mi mateix, ves a saber!). Però tenint 47 llargs en 10k i ara 1h47′ en Mitja és el que em diuen les pàgines on pots calcular ritmes… Suposo que la Maratest em donarà més arguments….

Deixa un comentari

