Quan el cronòmetre no és el més important.

A la facultat, en el meu cas, molts dels examens eren d’aquells que s’anomenen “tipus test”. Pel que fa a l’examen de conduir, crec que era el cas de tots plegats.

Testar és provar, testar-se és posar-se a prova, i avui he tingut l’oportunitat de fer un bon test previ a la Marató. El test es diu (nom original) Maratest. Una magnífica cursa de 30 kilòmetres per Badalona i Maresme que s’ha vist millorada per un dia fabulós, magnífic, gairebé ja primaveral.

Avui he millorat la meva (poca) habilitat en córrer i beure de got. Avui he après a alimentar-me durant una cursa (ja sigui amb fruita o amb gels). Avui he après, o més ben dit, avui he decidit quina serà la roba el dia 16 de Març i, novament, he après que alguns excessos es paguen.

Tot i així, estic content perquè he seguit un ritme més o menys constant, aprenent a dosificar-me molt si bé és cert que a partir del kilòmetre 17-18 m’he flipat una mica i he accelerat una mica pensant que el podria mantenir fins al final i no ha estat així.

Imatge

Si us interessa veure-ho amb més detall, aquí veureu els parcials cada cinc quilòmetres

.Imatge

Més enllà d’aquests detalls, que són importants només per la lliçó i aprenentatge que en puc treure, avui sí que és dels dies que el diploma em fa molta il·lusió

Imatge

Fa dos mesos pensava que fer 2h50 era una flipada. Quan vaig fer la primera tirada de 30kms vaig pensar que podria ser factible plantejar-se un 2h45′ i els darrers dies venia amb la idea de que una bona marca que em dongués moral de cara a la Marató seria 2h40. Doncs finalment ho he aconseguit! Ho he clavat amb sis segons de coixí! La veritat és que veure com un va coneixent millor el seu propi cos (mai havia fet una cursa així i podria reaccionar de moltes maneres) és quelcom molt gratificant.

No sé si és un bon temps o no. Tampoc m’importa gaire. Avui ha estat una nova font d’aprenentatge, de disfrutar la cursa i de preparació pel que encara queda. Saber que és quelcom que fa un any ni m’hagués pogut plantejar em fa estar content i feliç. I aquest, en el fons, és l’objectiu final de tants entrenaments i també l’objectiu final d’aquest blog

Seguint amb la cursa, en arribar a casa, i buscant per la xarxa les imatges de la cursa (tot sigui dit, amb l’esperança de trobar-me) n’he trobat una que m’ha agradat molt i que lamento no haver viscut.

He mirat l’arribada quan marxava a recollir la moto i  pensava que ja no quedava ningú per arribar, ja que m’agrada molt animar aquells que realment s’estan superant intentant finalitzar un repte que per ells representa un esforç titànic en aquell moment

Doncs estava equivocat. El guanyador de la cursa encara no havia arribat.

En Miquel Pucurull, una referència pels corredors oficials, un home veterà però jove, que es prepara per una nova Marató i aquest cop amb causa solidària, ha estat el darrer en arribar. Molts voluntaris i corredors li feien homenatge esperant-lo a l’arribada i animant-lo en els darrers metres.

1559608_528576487258591_508230864_n

Aquestes coses fan especials les curses, l’esport i tot allò que ho envolta. Estic convençut que en Miquel haurà estat dels més satisfets amb la seva cursa. És la grandesa de l’esport, de l’atletisme popular, i és aquesta grandesa la que ens enxampa, la que ens motiva, la que ens encanta, i la que ens fa matinar un Diumenge per disfrutar patint.

I aquesta grandesa apareix, com en el cas d’en Miquel, quan el cronòmetre no és el més important.

Afegit el dia següent

Finalment, gràcies a les fotografies d’en David, qui té el millor blog sobre atletisme popular barceloní, m’he pogut trobar en ple esforç . Deuria ser ja a pocs metres del final, i s’hi barreja patiment, esforç i satisfacció a parts iguals!

IMG_2598

Anuncis

Deixa un comentari

