Consells erronis

Passar per una lesió greu, apart de la impotència que et crea, et genera, sobretot si és el primer cop, molts dubtes.

Què tinc? Durarà molt? Em recuperaré totalment o aniré arrosegant tota la vida? Seré, com alguns em diuen, un Vermaeleen?

I és en el moments de dubtes on un comença a demanar consells. Acostuma a fer més cas a aquells que s’apropen als desitjos que té un, cosa que pot portar a recaigudes o a malcuracions. I sí, això també m’ha passat aquests mesos. Lliçons que un aprèn, com que no sempre cal fer cas a algú pel simple fet que a la porta de la seva consulta o a l’acreditació que porta el pit digui que n’és un expert sobre allò que t’està aconsellant.

Cronologia:

– Febrer 2014: Joan, això és una tendinitis. Una mica d’exercicis, Voltaren, peu comprimit amb repòs i en dues setmanes ja podràs correr. ERROR

descarga

– Juny 2014: Joan, tens el peu trencat. Ni se t’acudeixi comprimir el peu. El Voltaren només amaga el dolor però no és bo. Pren-t’ho amb paciència i anem a preparar una recuperació. ENCERT

Durant els mesos posteriors a això, com alguns ja sabeu, he tingut alguna recaiguda més per voler avançar terminis que per seguir els consells que em donaven.

Durant aquests mesos, m’han acompanyat dos elements / exercicis.

ejercicio-rehabilitacion-esguince-de-tobillo-2-optima-fisioterapia-malaga-e1388319918403balance-ball_400x350

I explico tot això, bàsicament, per poder explicar el consell que NO he seguit avui. Fa ràbia veure gent que se les dona d’expert. Potser fa sis mesos pensaria que era la solució als meus problemes, però avui he estat a punt de deixar-li marcats els cinc dits de la mà a la cara. Per tonto.

Posem-nos en situació.

Poliesportiu municipal de Barcelona. Monitor de mitjana-alta edat amb panxeta que es dedica a corregir a tothom que fa exercicis. Aviam, que pots dir que és el normal, però en aquest cas, de debò, és excessiu. Sembla que vulgui fer amics així.

En Joan aguantant equilibri amb el peu lesionat sobre la piloteta com la que veieu més amunt per tal d’enfortir els músculs del peu.

La conversa segueix as follows

– Monitor: Hola, qué tal? Cómo estás?

– Joan: Aquí, recuperando el pie.

– Monitor: Qué te pasó?

– Joan: Me lo rompí hace unos meses y ahora estoy en la fase final de recuperación, haciendo este y otros ejercicios con la cinta elástica (com l’altra foto) que tengo en casa.

– Monitor: ¿Sabes lo que te irá muy bien?

És en aquest punt on un espera que li dirà alguna cosa que els metges i fisios que porto visitant setmanalment des de fa cinc mesos ja m’hauran dit, però no.

Aquest home és diferent. Sap coses que ningú sap. Dóna consells inesperats… Seguim

– Monitor: Lo que tu necesitas, hazme caso, son unos… (soroll de tambors de fons) CALCETINES TÉCNICOS!! Gástate un poco de dinero en unos buenos calcetines técnicos y ya está.

calcetines-tecnicos-covalta-de-lurbel

I el tio dona mitja volta i se’n va. OLÉ TU!

Jo no dic que uns bons mitjons tècnics no siguin útils. En tinc alguns per córrer, tot i que no tapen el bessó. Per això ja tinc una malla compressiva que va molt millor que això (CONSELL ENCERTAT dels companys de ProRunners).

Però sincerament, m’ha semblat un acudit surrealista.

Me duele el pie.

Cambia de calcetines.

Més enllà de la broma (potser excessivament) allargada que en faig en aquest article, si bé m’ho he pres a broma en el moment concret, tornant a casa el meu malhumor anava a més.

Crec que hi ha metges, monitors, fisios etc que haurien de ser més prudents a l’hora d’aconsellar a aquells que ens trobem perduts davant d’una situació així. I en el meu cas, no és res més que una lesió al peu que més tard que d’hora quedarà oblidada, però en altres situacions més extremes poden comprometre la vida d’una persona.

Procurem-nos ajudar els uns als altres. Donem consells quan ens en demanin i no dubtem en demanar-ne quan ens facin falta. Però siguem prudents. Siguem conscients del poder que podem tenir en condicionar la decisió dels altres o de la facilitat que tenim a ser condicionats, ja no en les nostres decisions, sinó en com recuperar-nos bé.

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

