Crònica d’una cursa i quelcom més

Aquest blog va de curses, preparacions i entrenaments.

Darrerament no he pogut escriure gaire cosa més que sensacions durant una recuperació que, per fi, comença a veure el seu final.

Avui, però, i amb molta alegria, puc explicar novament que he participat en una cursa. Una cursa que, com ja he explicat altres vegades aquí i aquí ha sigut testimoni directe de moments de canvi aplicats a l’esport.

Suposo que el fet que la cursa sigui en 31 de Desembre ja li dona un punt de trascendència que les altres potser no tenen, però potser aquest any la metàfora és més gran.

Ahir, 10 mesos després, vaig tornar a penjar-me un dorsal. Vaig tornar a patir els nervis previs a la carrera (aquest cop augmentats per no saber com reaccionaria el peu), vaig tornar a aixecar els braços a l’arribada i vaig patir com feia temps que no feia, els kilòmetres finals.

No sé si és perquè el cinquè kilòmetre està mal medit i fa que un es perdi les referències, però ahir vaig tenir la sensació que se’m va fer molt llarga. Vaig tenir la sensació que la segona part la feia molt més lenta que la primera part, quan al final la diferència entre els dos parcials de 5 kms no supera els 10 seg. També és cert que els darrers anys vaig aconseguir controlar els meus ritmes de manera que feia les meves curses en positiu.

diploma

En aquest diploma veureu el temps final.

Fa dos anys hagués estat un gran temps. ( De fet, fa dos anys encara no havia baixat mai dels 50 minuts).

Fa un any hagués estat un mal temps (L’any passat la vaig acabar en dos minuts menys)

Aquest any, la gran notícia és que hi ha temps. He pogut acabar la cursa, l’he pogut acabar a un ritme prou bo tenint en compte com estava fa només dos mesos i, sobretot, m’ha donat moltra tranquilitat.

 

No tot està fet. No totes les ferides estan curades, i encara haig de consolidar recuperacions, però anem en la bona direcció.

Potser la vida és més una tendència que una fotografia fixa al final. Treballarem per mantenir aquesta tendència de creixement, en l’àmbit de les curses i en d’altres. En aquest sentit, m’acabo a inscriure ja a la Cursa de Sant Antoni.

Potser l’any 2014 no s’ha de valorar només en com l’hem viscut sinó com l’hem acabat. I si hagués de decidir una fotografia final per explicar, ja no tant com acabo el 2014 sinó com començo el 2015,  i més enllà de la meva poca fotogènia, no se m’acudeix una altra millor que aquesta!

IMG-20150101-WA0012

Anuncis

Deixa un comentari

