Elles també

mas

Aquesta fotografia d’avui és una de les imatges del dia a molts diaris.

Embogits per la tradició de Sant Jordi, convertit en el dia més bonic de l’any a Barcelona, el dia següent és dia de repassar quins son els llibres més llegits. Com que som experts en fer llistes, sabem quin és el llibre més llegit en català, en castellà, de ficció, i de no-ficció. Sorprenentment en aquest cas el resultat final mai canvia gens les previsions prèvies. Coses de les editorials, suposo…

També és dia per analitzar quins llibres es regalen. Ens agrada saber quin és el llibre que han regalat els nostres personatges més famosos, per conéixer-los millor. En el cas que ens ocupa, sorprenia en algun mitjà que al President Mas la seva dona li ha regalat el llibre d’un historiador que, curiosament, va a les llistes de “Barcelona en Comú” a les properes eleccions municipals de la ciutat. Llista que, per altra banda, vol ser presentada com la gran alternativa al partit del propi President.

Curiositat política al marge, els peus de foto als diferents mitjans volen mostrar, doncs, la pluralitat del nostre President, el seu no-sectarisme, el respecte per algú amb qui no estàs del tot d’acord. Fins aquí, res a dir. És més, ho aplaudeixo.

Tots cofois, però, ens ensenyen també la rosa ben maca que ell ha regalat a la seva dona. Així veiem la imatge que representa perfectament la tradició de la Diada de Sant Jordi. L’ideal català!!

Doncs quin fàstic!!!

Em sento avergonyit com a home que la imatge que vulguem donar sigui la de l’home que regala la rosa i la dona que regala el llibre.

Ja que els homes rebem tants llibres, en quin d’ells s’explica que el Dia Mundial del Llibre entèn de gènere? En quin d’ells es relata la impossibilitat d’una dona per llegir? En quin d’ells s’explica que només ho fem nosaltres, els homes?

M’encanta la Diada de Sant Jordi. M’encanta passejar pel centre, triar un bon ram de roses. M’encanta veure les colles universitàries fent paradetes per poder pagar-se el seu viatge de fi de carrera. M’encanta remenar llibres i agafar idees per poder llegir els propers mesos. I sí, m’encanta que em regalin llibres. I també m’encanta el llibre que m’han regalat enguany

Però també m’encanta regalar-ne. Perquè com que no vaig llegir aquell llibre on suposadament es dona resposta a les preguntes que em feia fa dos paràgrafs, mai he regalat només una rosa. I és que més enllà de les tradicions, més enlla de les metàfores draconianes, les dones també llegeixen.

Anuncis

Deixa un comentari

