Curs 2015-16 – Lliçó 1. No discutiràs sobre política

Debate_Logo_peque

En els darrers dies he escoltat gent molt propera que m’ha dit frases de l’estil “m’he discutit amb aquell/a perquè estavem parlant de política i ens hem acabat discutint. Ell/a és/ no és independentista i jo no/sí ho soc”. Curiosament, aquest/a altre/a també era algú proper (tant a mi com de qui m’ho deia).

No voldria fer, a partir d’una experiència, d’una anècdota personal, tota una dissertació seriosa sobre l’estat de la societat avui. Ni definir climes en un sentit o altre…

Ara bé, en tant que aquest he triat que sigui un curs amb noves il·lusions, els primers deures que em poso és deixar de discutir sobre opinions polítiques.

Algú podrà dir (sobretot si és polític o politòleg) que tot allò que ens envolta és política. I que cal tenir opinió d’allò que ens envolta. Per tant, seguint el silogisme, és important tenir opinió política. I és cert. És més, la tinc.

I la tinc tot i saber que no és lineal, que no és de blanc o negra, sinó que té moltíssims colors, moltes repreguntes i que ella mateixa es va modulant dia a dia. És crítica amb sí mateixa, com procuro ser-ho en tot allò que faig. I així penso que és pot ser i és la opinió de la majoria de la gent.

No prentenc convéncer ningú, i no tinc ganes de mirar com algú ho intenta amb mi. Les opinions no entenen, o no haurien d’entendre, dels conceptes encert-error, correcte-incorrecte.

De què serveix el diàleg si no és per construir, per aprendre de l’altre?

Parlem. No discutim. I si tenim opinions diferents, no és tant important….

Anuncis

Deixa un comentari

