De la meva relació actual i anteriors

relacio

Ens vam conéixer en tornar de vacances. Com qui torna l’escola, a mitjans de Setembre vaig saber que havia despertat  un cert interés per mi. Vam quedar unes quantes vegades i cada cop veia més clar que aquest interés volia ser convertit en un lligam més fort.

Vaig intentar negar-m’hi. Li vaig dir que no insistís uns dos o tres cops. En aquelles dates, a més, jo estava amb una altra, a punt de celebrar el primer aniversari, i tenia cert sentiment de culpa. Vaig haver de consultar-ho amb el coixí i amb algún amic abans de dir-li que sí, que la deixava per ella. Tot just ara fa tres mesos i escaig d’això.

És curiós com pots trobar algú que et dona una nova energia, una nova motivació, inspiració per millorar de la manera més inesperada. Ni ho buscava ni ho esperava, i les meves experiències del passat ja m’havien ensenyat que quan menys busques, més fàcilment ets desitjat. També, com més busques, més fàcilment ets rebutjat!

En el passat m’ha passat de tot. He deixat i m’han convidat a deixar-ho. He rebutjat i he estat rebutjat. No negaré que en moltes d’aquestes relacions em sentia a gust pel simple fet de no estar-ne sense, ja que s’hi passa molt malament. En d’altres em sentia a gust però amb la sensació que era una mena de passar l’estona, un quid pro quo amb data de finalització a concretar.

També ha passat, com a molts i moltes ens ha passat, que ens hem penedit d’un canvi, pensant que amb aquella relació anterior estavem millor que amb l’actual. Maleïda nostàlgia que ens fa recordar els bons moments i ens borra les imatges negatives que ens van fer plantejar aquell abandonament.

La primera, recordo, pensava que em duraria tota la vida. – “Ara ja soc gran, com els pares!” -,  em deia. No sabia llavors que fer-se gran, precisament, t’ensenya que la vida no és més que una seqüència de moments, de fases, i que hi ha inicis i finals amb una distància de temps més curta que el que hi ha entre el naixement i la mort.

A dia d’avui ja portem prou motxila per dubtar fins quan durarà aquesta relació actual. O com deia el cantant, l’amor és etern mentre dura.

Tres mesos no son suficients per saber si una relació durarà molt de temps, però si en tres mesos t’hi sents a gust, a aquestes alçades, ja és prou important com per lluitar per conservar-la. Comences a veure aquells defectes que no veies a les primeres cites, allà on no encaixes i allà on no encaixen amb tu i de tant en tant ja et deixen anar algun estirabot del que no en tens culpa. Però també pots començar a veure si tens la il·lusió per fer que s’allargui el moment. I per ara, sense pensar més enllà, tinc intenció de fer-ho durar.

Hi ha qui diu que estar per estar si no t’omple al 100% és una tonteria. Un romàntic tot o res. O és la perfecta per tu o no val la pena perdre-hi més temps. I potser el dia de demà seré jo qui la voldrà abandonar per una altra. Potser el dia de demà és ella qui em diu que ja no em vol més al seu costat. Però si això passa, espero no trigar gaire temps a trobar-ne una altra.

Perquè podeu dir-me pragmàtic, egoísta o necessitat. Perquè si haig de triar, jo trio estar en companyia d’alguna abans que sense. Conec molta gent que està sola i voldria desesperadament està en la meva situació i no pot. I jo no vull ser un d’ells. O no vull tornar-ho a estar.

Portem tres mesos i mig i de moment ens va bé. Em motiva, em dona a tranquilitat i m’inspira a millorar. És més, em dibuixa un futur a mig termini que vull anar descobrint poc a poc.

Per ara, almenys, tots dos volem seguir junts i tots dos estem millor ara del que ho estavem quan no ens coneixíem.

Qui no voldria estar en una relació així? Qui no voldria tenir una feina així?

Anuncis

Un pensament sobre “De la meva relació actual i anteriors

Deixa un comentari

