No tots érem Charlie Hebdó

L’argument que se’n destaca és el d’uns titelles que presenten la violació d’una bruixa, l’assassinat del violador per part de la mateixa bruixa per finalment veure com la bruixa intenta abortar a ganivetades. Tot això, amanit amb el fracàs de l’abortament amb la qual cosa neix un ser extrany cridant a pulmó obert, amb jutges penjats i algún cartell de “Gora ETA”.

Val a dir que difícilment, i em considero una persona amb imaginació, se m’hagués acudit representar una obra amb un argument similar. Suposo que m’agrada crear i mostrar bondat i bellesa més que no pas provocació.

I val a dir també que, per la reacció de molts pares i molts fills, segurament el to de l’obra no era la més adequat i algú no va mesurar bé els efectes de la provocació, o crítica, o el que fos que volia mostrar.

És més, des d’un punt de vista totalment subjectiu (el meu) la trobo de mal gust, inapropiada, desagradable, fora de lloc, i carent del sentit crític que diu voler mostrar.

Ara bé… això és motiu per anar a presó?

Fa un any molts erem Charlie Hebdó. Acceptavem el dret a la sàtira encara que fos punyent, inapropiada o fins i tot de mal gust en benefici de la llibertat d’expressió.

Desconec on estan els límits de la llibertat d’expressió. I soc dels que defensa, a risc de critiques, que aquesta llibertat sí que té límits. I desconec el detall sobre què és delicte i què no ho és.

Però des de la meva ignorància, tant l’obra com la reacció a la mateixa em semblen un autèntic despropòsit.

Je suis Charlie Hebdó. Jo soc El Jueves.

descarga

Anuncis

Deixa un comentari

